Bloggen som universell självindentifikation

När jag hysteriskt läste alla tidningsdelar imorse (se tidigare inlägg) fann jag en artikel i en dagstidning som gjorde mig lätt upprörd. Där pratas det om bloggen som någon form av universalmedicin. Bloggen som gör att folk finner sig själva och bla bla bla.

Ta er i brasan! Har vi helt sålt oss till vårt samhälle? Bloggen gör kanske av att du får en profil, beroende av hur andra kommenterar dina inlägg och reagerar på dig som person. Det har väl inte ett skit med att göra vem du är? Dömer du dig själv utifrån andra åsikter?

Jag funderade nästan på att lägga ner min blogg. Sedan blev jag så förbannad att jag beslöt mig för att skriva i den (för första gången på x antal veckor) och ge alla en ordentlig läxa.

THE RETURN OF FRÖKEN SKVALLER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0