Tisdagarna och livet

Kära läsarinna/läsare!

Denna härliga tisdag fann jag mig själv utan en överhängande katastrof. Väldigt härligt. Trodde att jag i godan ro sprang till kollektivtrafiken denna morgon. Jag sjönk belåtet ner på ett säte och förberedde mig för den närmast meditativa upplevelsen - när S steg på.

I ett väldigt gossip girl-manner handlar nämligen det här om S och M. De är tillsammans. De bor nära moi. Och jag tvingas åka med dem i kollektivtrafiken från tid till annan. Det är lite unket, speciellt som att varken jag eller M gillar varandra. Efter förtroliga samtal mellan S och M tror jag att S har insett det. S har inte börjat sympatihata mig...än.

Samhörigheten i kollektivtrafiken. Jag skulle kunna skriva en roman. Eller så skulle jag kunna skriva en om att säga allt och ingenting under många långa resor. Ni får helt enkelt läsa nästa inlägg.

Från Er
Fröken Skvaller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0